pengikut aku

Jumaat, 18 Februari 2011

7 PERKARA PALING TUA DI DUNIA



 

NOMBOr 1
Instruktur yoga wanita tertua di dunia (85 tahun)
Bette Calman berusia 85 tahun , sehingga kini beliau masih mengajar seni gerak yoga yang memiliki banyak manfaat bagi manusia. Walaupun tubuhnya sudah dimamah usia namun kelenturan dan kelincahannya mungkin boleh menewaskan ramai yang lebih muda daripadanya. Selama 40 tahun beliau beliau mengajar yoga menjadikan dirinya begitu pengalaman.
 

NOMBOR 2
Wanita tertua yang masih mampu melahirkan anak  (70 tahun)
Rajo Devi Lohan berasal dari India, setelah 40 tahun lamanya dia menunggu untuk memiliki seorang zuriat akhirnya pada usianya yang ke 70 pada bulan November tahun 2008 laludia melahirkan seorang buah hati yang ditunggu-tunggunya sekian lama. Jika tuhan menghendaki apa yang tidak boleh terjadi?
 

NOMBOR 3
Kembar siam melekatkan tertua di dunia (60 tahun)
Mzureen Gaylon tidak pernah terfikir bahawa anaknya akan di lahirkan kembar melekatkan pada taun 1951. Dalam perjalananya paramedic sudah berusaha mencuba, kemungkinan kedua mampu dipisahkan apabila mungkin .Namun risiko yang sangat tinggi maka langkah tersebut tidak diteruskan. Ketika ini Ronnie dan Donnie yang melekatkan di bahagian perut itu sudah berusia 60 tahun namun tetap tabah dan sabar menjalani kehidupan mereka di Daylon Ohio, Amerika Syarikat.
 

NOMBOR 4
Ayah tertua yang masih mampu memberikan zuriat (90 tahun)
Ranu Ram Jogi, Lelaki berasal dari India ini masih kuat pada usia 92 tahun sudah pernah memiliki anak seramai 21 orang dan kali ini yang terakhir ia memiliki keturunan dan isteri keempat ketika dirinya berusia 90 tahun, dan keinginan dirinya yang tetap akan menghamil isterinya apabila mungkin sehingga saya mencecah 100 tahun. Jumlah anak ialah 12 orang  anak lelaki dan 9 orang anak perempuan serta 20 orang cucu.
 

NOMBOR 5
Kucing tertua di dunia (29 Tahun)
Walaupun sekarang ia sudah tiada lagi namun rekod ini pernah tercatat di Guinness book tahun 1999 ketika usianya 29 tahun, Spike nama kucing ini akhirnya mati pada 31 tahun pada Julai 2001. Pemiliknya Mo Elkington ialah seorang ahli  aromaterapi dari Dorset, England membeli Spike pada Tahun 1970. Antara rahsia panjang umur kucing ini adalah selain diet, ia diberi makan makan lidah buaya agar terhindar dari reumatik (penyakit radang otot dan sendi)
 

NOMBOR 6
Model terlama dan tertua di dunia (82 tahun)
Nenek bernama Daphne Selfe yabg verusia 82 tahun ketika ini sudah bergelut dalam dunia model catwalk selama 62 tahun namun kariernya begitu gemilang dalam dunia model.
 

NOMBOR 7
Seruling (flut) tertua di dunia ( 35, 000 tahun)
Seorang ahli arkeologi mengatakan bahawa budaya sudah berkembang sejak awal di Eropah, manusia ketika itu sedah mengenai perabadan moden. Sebuah pasukan dari Uniersiti Tuebingan menemui seruling 12 lembar grifon dari sebuah gua di jerman selatan dan menurut para arkeologi tersebut usianya sudah mencecahkan 35, 000 tahun

.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan